همشهری آنلاین: تیم ملی جوانان ایران برای تصاحب رتبه یازدهم حریف تیم آرژانتین شد و با برتری 68-79 و کسب جایگاه یازدهم، این دوره از رقابت‌ها را به پایان برد.

basketball

تیم ملی بسکتبال ایران که در بازی نخست با اقتدار آرژانتین، تیم چهارم جهان را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، در آخرین مسابقه خود در جام جهانی نیز در مصاف دوباره با این تیم از همان ابتدای بازی شروعی توفانی در زمین داشت و با ترکیب صالح فروتن، سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، وحید دلیرزهان و محمد یوسف‌وند موفق شد 5 امتیاز از حریف خود پیش بیافتد و در ادامه نیز با اداره خوب بازی با نتیجه 20-12 کوارتر اول را به پایان برد. کوارتر دوم بازی نیز بار دیگر توپ و میدان از آن جوانان ایران بود و اختلاف امتیاز به عدد 13 رسید و با برتری 39-26 تیم کشورمان پایان یافت.

اوج نمایش ملی‌پوشان جوان ایران در کوارتر سوم بازی بود، به نحوی که با ارائه یک بازی اصولی و حساب شده، ضمن ذخیره انرژی خود، با نفوذ به قلب دفاع تیم ملی آرژانتین، اجازه ندادند این تیم در امتیازآوری موفق عمل کند و با کسب 26 امتیاز در این کوارتر با 20 اختلاف امتیاز با خیالی آسوده‌تر کوارتر چهارم را آغاز کردند. در این تایم تیم آرژانتین که چیزی برای از دست دادن نداشت شدت حملات خود را بیشتر کرد اما فقط توانست نیمی از امتیازات از دست رفته را جبران کند و در نهایت با نتیجه 68-79 تن به شکست دوباره از ایران داد.


به گزارش روابط عمومی فدارسیون بسکتبال، سجاد مشایخی، کاپیتان تیم ملی ایران جزء بهترین‌های جام جهانی پراگ بود که در بازی آخر نیز با کسب 26 امتیاز و 7 ریباند بهترین بازیکن زمین لقب گرفت و به دنبال او بهنام یخچالی با 18 امتیاز و 3 ریباند و دلیر زهان با 10 امتیاز و 7 ریباند از بازیکنان تاثیرگذار ایران در این دیدار بودند.

 

کد خبر 222106
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز